Event: Board Insights: Crisis Governance op 6/12 • Schrijf je hier in

Search

Nieuw: Book & Boards Event op 12/05
Bekijk de sprekers

Event: Board Insights: Crisis Governance op 6/12 • Schrijf je hier in

Search
Close this search box.
  • Home
  • >
  • Nieuws
  • >
  • Tom Hallan in bestuur Azelis Group

Tom Hallan in bestuur Azelis Group

Op 8 juni vindt de algemene vergadering van Azelis Group plaats. Daar zal voorgesteld worden om Tom Hallam te benoemen tot de raad van bestuur. Na het ontslag van bestuurder Jürgen Buchsteiner op 2 augustus 2022, werd Tom Hallan gecoöpteerd tot niet-uitvoerend en onafhankelijk bestuurder en tot lid en voorzitter van het audit- en risicocomité. Tijdens de aankomende algemene vergadering moet nu de officiële benoeming plaatsvinden.

Tom Hallam begon zijn carrière in het Verenigd Koninkrijk waar hij diverse financiële posities bekleedde. Hij verhuisde in 1996 naar Zwitserland om bij Serono in Genève te gaan werken, waar hij in 2001 werd hij benoemd tot Vice President, Corporate Finance. In 2008 startte hij bij het Zwitserse Givaudan als Group Controller, en werd verantwoordelijk voor financiële rapportage en compliance, strategische planning en beheer van het bedrijfsontwikkelingsproces van Givaudan. In 2017 werd hij benoemd tot Chief Financial Officer.

Aangepast remuneratiebeleid

De verloning van de onafhankelijke niet-uitvoerende bestuurders is als volgt vastgesteld:

  • Bestuurdersvergoeding: jaarlijkse vergoeding van € 70.000 bruto; en
  • Aanvullende vergoeding voor de voorzitter van de raad van bestuur: jaarlijkse vergoeding van € 30.000 bruto.

De raad van bestuur zal ook een bijsturing voor van het remuneratiebeleid voorstellen tijdens de algemene vergadering. Deze houdt in dat een jaarlijkse vaste remuneratie in cash van EUR 20.000 zou worden toegevoegd voor de Voorzitters van zowel het audit- en risicocomité als het remuneratie- en benoemingscomité, bovenop hun remuneratie als leden van de raad van bestuur.

De bijkomende remuneratie wordt voorgesteld met het oog op het behoud van de nodige professionele vaardigheden om de comités aan te sturen binnen de raad van bestuur en om een sterke corporate governance van het bedrijf zeker te stellen.

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit artikel met je netwerk

Abonneer je en krijg:

Nieuwsbrief

Krijg een melding bij nieuwe publicaties

Kom naar Books & Boards op 12/5

De Bestuurder en Lannoo Campus lanceren een unieke samenwerking. Met een tweejaarlijks event brengen we auteurs en bestuurders samen om over actuele uitdagingen en strategische topics te reflecteren.

Sprekers:

  • Yves van Durme
  • Rachid Et-Taïbi
  • Pieter Bourgeois
  • Ann Claes

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

En blijf in real time op de hoogte!

Meer dan 5000+ professionals schreven zich reeds in