Stichting tegen Kanker heeft Koen Van Impe aangesteld als nieuwe CEO. Hij volgt Bruno Colmant op, die sinds februari 2024 als CEO ad interim aan het hoofd van de organisatie stond.
Van Impe vervulde al meerdere leidinggevende functies. Zo was hij CEO van Ogilvy Belgium en het +KOO Network (Cronos Group) en was hij ook managing partner en shareholder bij i-Merge (nu Boondoggle). Tot juli 2023 was hij gedurende zes jaar voorzitter van de raad van bestuur van de Belgian Association of Marketing (BAM) waar hij nog steeds bestuurder is. Hij is ook bestuurder bij het Communicatie Centrum, de vzw die de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame organiseert, en bij Effie België. “Ik ben heel blij de strijd tegen kanker te vervoegen en te intensiveren in het jaar dat Stichting tegen Kanker haar 100ste verjaardag viert”, zegt de kersverse CEO. “De missies van de Stichting zijn relevanter dan ooit. De financiering van wetenschappelijk onderzoek is essentieel om hoop om te zetten in overwinning. Preventie blijft cruciaal door mensen aan te moedigen om deel te nemen aan screenings en gezond te leven. Daarnaast blijft begeleiding van patiënten en hun families onmisbaar in dit proces. Na 25 jaar in een corporate omgeving wil ik mijn ervaring inzetten om de medewerkers en vrijwilligers van Stichting tegen Kanker te ondersteunen bij het realiseren van de grote uitdagingen van morgen.”
Belga