Productiehuis Roses Are Blue neemt de 50 procent aandelen van Lecter Media over in Fabiola Group. De overige 50 procent van de aandelen blijft in handen van Woestijnvis. Met deze participatie wil Roses Are Blue de Vlaamse televisiemarkt nog sterker vertegenwoordigen in Nederland en Duitsland, zo klinkt het maandag in een persbericht.
Fabiola werd in 2017 opgericht door de productiehuizen Lecter Media, De Mensen en Woestijnvis, met als doel de krachten te bundelen voor de Nederlandse en Duitse televisiemarkt en daar zowel eigen programma’s te ontwikkelen als formats van de aandeelhouders exclusief aan te bieden en te produceren.
In 2019 verliet De Mensen de joint-venture en werden Lecter Media en Woestijnvis de twee enige aandeelhouders met een 50-50 procentparticipatie.
Gekende titels die door Fabiola in Nederland en/of Duitsland werden uitgebracht, zijn onder andere ‘Groeten Uit’, ‘De TV Kijker van het Jaar’, ‘De Mol’, ‘De Slimste Mens’ en het format in Duitsland en Nederland gebaseerd op Homo Universalis: ’99 Einer Schlägt Sie Alle!’ en ‘De Alleskunner’.
Roses Are Blue is zelf onderdeel van Caviar Group en focust zich op het ontwikkelen en produceren van eigen televisie-formats. Programma’s als ‘Down the Road’ en ‘The Way Out’ (internationale titel van ‘De Code van Coppens’) wonnen al verschillende prijzen. “Vlaanderen staat internationaal bekend om zijn sterke televisieformats”, zo zegt Mathias Coppens, tv-figuur en verantwoordelijke non-scripted binnen Caviar Group. “We kijken er naar uit om de Vlaamse televisiemarkt nog sterker te vertegenwoordigen in Nederland en Duitsland. Van bij het begin was onze strategie om onze eigen formats te laten reizen, om ze nadien te produceren in andere markten buiten Vlaanderen. We zijn dan ook blij om aan te kondigen dat we nu daarin onze eerste stappen kunnen zetten via Fabiola in Nederland en Duitsland. Het is fijn om onze organische groei aan te vullen met deze internationale participatie.”
Bron: Belga